CaseStudy : NEXE

– Automatiserede tur-bookninger med NexeBot

 NEXE er en Islandsk tur-operatør der specialiserer sig i at håndtere og aflaste Islandske opratørers kommunikation når de skal håndtere forespørgsler fra nær og fjern i alle døgnets timer.

Tur-operatørernes primære forretning ligger i at arrangere ture på Islandske gletchere, Nordlysoplevelser og vildtlivsture.

Hello! – When is your next trip available? 😉

Tur-operaterers største udfordring er altid at være tilgængelig når kunder, der på tværs af tidszoner & sprog skal ha information om ture – De forventer at der altid er nogen til at svare på forespørgsler mens de sidder med deres telefon eller ved deres computer. Derfor går turoperatører glip af vigtig forretning når potentielle kunder forsøger at stille spørgsmål og booke rejser i de sene nattetimer lokal islandsk tid.
Så istedet for at vente på en email eller en telefon der ikke bliver taget før åbningstid.

Kunder forventer at der nogen til at svare på forespørgsler mens de sidder med deres telefon eller ved deres computer

Oprindeligt var ideen at involvere callcentre i udlandet der kunne servicere kunder i de rigtige tidsrum på deres eget sprog, men udfordringer som produkt-oplæring og skiftende arbejdstider gjorde at opgaven logistisk udfordrende og krævede at callcenter-operatører var “aligned” med alle tur-opratørernes produkter.

I samarbejde med NEXE gav Fair et bud på hvordan de kunne automatisere en lang række services baseret på den akkumulerede viden som turoperatører har indsamlet gennem de sidste mange år.

Og til vores store overraskelse viste det sig at 80% af alle forespørgsler havde samme karakter.

Eksempler somHvornår er jeres næste tur? – Hvad skal vi ha på? , Hvad gør vi hvis vi kommer for sent? – Disse opgaver kræver dybest set ikke en rigtig person til at svare men kunne varetages af en “veltrænet”Chatbot

Løsningen

Løsningen blev en ChatBot der idag servicerer 1500 turister dagligt på tværs af en række turoperatører på Island og er med til at højne oplevelsen af at man “næsten” kommunikerer med en rigtig person.

 

Betalingsgateway integration på trappene.

Og med snarlig integration med Stripe bliver det til efteråret muligt at betale direkte i Messenger , Skype eller på deres hjemmeside.

Resultaterne taler for sig selv. Konverteringsraten på Bot interaktioner der ender med et køb er steget med 186% og i en af de helt store omsætningsmåneder: September, har man med deres Bot set en omsætningsstigning på 211 % på tværs af alle turoperatører.

Få en snak med din vores ChatBot specialist og hør mere om hvilke muligheder der er.

Gi' os evt. et kald på +45 30 955 053 eller send os en email på [email protected]

- Det koster ikke noget.

Hos Fair lægger vi os i selen for at levere et ordentliligt stykke kvalitetshåndværk,

Vi garanterer at alt bliver gennemtestet på så mange platforme som overhovedet muligt før løsningen bliver leveret. Vi har arbejdet i branchen siden 2007 og har efterhånden hjulpet rigtigt mange virksomheder med at få et professionel online tilstedeværelse.

Hans Jørgen Gabrielsen

Hans Jørgen Gabrielsen

Conversational Designer

 

Telefon +45 30 955 053
email: [email protected]
@fairbotdk