Fremtiden tilhører Chatbots

Chatbots er en af de helt store trends i 2019, men de computerstyrede og tekstbaserede dialogsystemer er ikke nogen nyhed. Den første Chatbot så allerede i 1960’erne, dagens lys og blev kaldt Eliza. Den virtuelle psykoterapeuts karriere var kort, Idag prøver moderne chatbots at interagere med brugere og besvare deres spørgsmål lidt på samme måde som Eliza

Brugen af ​​chatbots i kundeservice er indlysende:

Men hvorfor benytte sig af en chatbot?, når en del virksomheder allerede har udviklet deres egne apps til at interagere med kunderne?

Her er 3 gode grunde

  • For det første er populariteten af ​​messenger apps kraftigt stigende i de seneste år. Hver smartphone-bruger har en app på sin mobiltelefon, såsom Facebook Messenger eller WhatsApp.
  • For det andet bliver kunstig intelligens bedre og bedre, så kunderne føler, at de bliver taget alvorligt.
  • For det tredje kan chatbots i dag være forholdsvis let forbundet med andre softwareapplikationer og få adgang til store mængder data.

Kunder bruger typisk den hurtigste, nemmeste og mest bekvemme måde at oprette forbindelse til din virksomhed.

Taxaen eller pizzaen kan bestilles i den allerede åbnede messenger nemmere end i en separat app, som du muligvis skal installere først.

Chatbots har ikke kun fordele for kunderne selv, men også for virksomhederne.

Kundeservice kan:

  • Forkorte Ventetider.
  • Tilbyde de rigtige  produkter på få sekunder.

Chatbots nyder den fordel, at rigtigt ​​mange mennesker allerede har installere Messenger, kan de også være frittstående applikationer. Eksempler på chatbots er Anna, den virtuelle assistent hos IKEA, Sophie, modstykke til Congstar eller Elias, som hjælper med dine investeringer.

Fremtiden tilhører chatbots

På trods af børnesygdommene udgør chatbots et stort potentiale for virksomheders kundeservice. Fordelene er bare enorme. For virksomheder er der store besparelser, og kunderne modtager information og hjælp på en behagelig og ukompliceret måde. Allerede i 60erne kunne Eliza vise, at kunderer lidt ligeglade om de taler med en robot eller et rigtigt menneske.

Bedre kundeengagement med Chatbots

Et website eller en app er jo nok den mest gængse måde at kommunikere sine tjenester til kunder. Men ikke alle kunder er villige for at downloade en app, så hvad sker der, når forbrugerne har brug for nogen til at løse deres udfordringer iforb. med kundesupporten. Ikke alle kundesupportopkald gir iglade kunder, for ikke at nævne lange ventetider i telefonslusen for at få fat i en kundeservicemedarbejder.

læs mere

Facebook Messenger Bots for Dummies

Du har måske hørt rygter om Facebooks seneste opfindelse: Chatbots I April 2017 annonncerede Mark Zuckerberg (dirketøren for Facebook) hvordan han så fremtiden indenfor marketing og hvordan virksomheder kommer til at kommunikere med deres kunder i fremtiden, og hans helt simple svar var: Chatbots!

læs mere