Bedre kundeengagement med chatbots

Et website eller en app er jo nok den mest gængse måde at kommunikere sine tjenester til kunder.

 

Men ikke alle kunder er villige for at downloade en App eller besøge en hjemmeside så hvad sker der, når forbrugerne har brug for nogen til at løse deres udfordringer i din kundesupport. Ikke alle kundesupportopkald gi’r glade kunder, for ikke at nævne lange ventetider i telefonslusen for at få fat i den helt rigtige medarbejder.

Chatbots – et godt (nej, et super) alternativ!

 

En Chatbot er kundevendt stykke software, der kan bruges af alle virksomheder til at takle generelle forespørgsler fra kunder. Det er chat-baseret software, der fortolker alt, hvad du skriver eller siger, og prøver (efter bedste evne) at løse specifikke kundeserviceproblematikker.

Så hvorfor er Chatbots bedre end Apps?

I modsætning til apps, er chatbot-udviklingen platformfri. en bot kan bruges alle de steder hvor kunden er.  Endda uden det kræver nogen form for download og nogle gange heller ikke en computer eller smartphone.

Chatbots lader forbrugerne problemfrit interagere med din virksomhed

Gennem Messenger eller den platform de er vandt til at bruge. Hjælper Bots kunder med at chatte i “Realtime” i stedet for at lægge en besked og vente på, at din virksomhed vender tilbage. Chatbots giver også din virksomhed nogle interessante fordele, en enkelt chatbot kan hjælpe kunder,på tværs af en lang række platforme. Så en kunde kunne starte sin dialog på hjemmesiden, efterfølgende på mobilen (i bilen) og til sidst på hjemmesiden igen. Det giver en rigtig god kundeoplevelse!

Om 5 år har du nok ikke 50 apps på din telefon

Zero UI handler om at komme væk fra skærm ved at kommunikere med enhederne omkring os på mere naturlige måder: Haptik, Computervision, stemmekontrol og kunstig intelligens. er hovedingrediensen i alle disse teknologier.

læs mere

Facebook Messenger Bots for Dummies

Du har måske hørt rygter om Facebooks seneste opfindelse: Chatbots I April 2017 annonncerede Mark Zuckerberg (dirketøren for Facebook) hvordan han så fremtiden indenfor marketing og hvordan virksomheder kommer til at kommunikere med deres kunder i fremtiden, og hans helt simple svar var: Chatbots!

læs mere