Skip to content

Bedre kundeengagement med chatbots

Et website eller en app til  er jo nok den mest gængse måde at kommunikere sine tjenester til kunder. Men ikke alle kunder er villige for at downloade en app, så hvad sker der, når forbrugerne har brug for nogen til at løse deres udfordringer iforb. med kundesupporten. Ikke alle kundesupportopkald gir iglade kunder, for ikke at nævne lange ventetider i telefonslusen for at få fat i en kundeservicemedarbejder.

Chatbots – et godt alternativ

En chatbot er kundevendt stykke software, der kan bruges af virksomheder til at takle generelle forespørgsler fra kunderne. Det er chat-baseret software, der fortolker alt, hvad du skriver eller siger, og svarer derfor ved at besvare eller løse kundespecifikke problematikker.

Hvorfor en chatbot er bedre and en app

I modsætning til mobile apps,  er chatbot-udviklingen platformfri. en chatbot kan bruges alle de steder hvor kunden er endda uden det kræver nogen form for download og nogle gange heller ikke en computer eller smartphone.

Chatbots lader forbrugerne problemfrit interagere med din virksomhed gennem Messenger eller den platform de er vandt til at bruge  det hjælper kunden med at  kan kunderne chatte med mærket i realtid i stedet for at efterlade en besked og vente på, at din virksomhed vender tilbage.

Chatbots giver også din virksomhed nogle interessante kontuitetsfordele. En enkelt chatbot kan hjælpe kunder, ikke kun over mange forskellige chatfora, men også over en lang række enheder (mobil, desktop, telefon mm.)

Categorized: Chatbots